söndag 10 juni 2007

Filly har fyllt 20 år!


Idag har Filly varit här. Vi har grillat den mest underbara timjan-fyllda fläskfilén. Filly kan en del om kött och har ätit en del filé under sina tjugo år. Fast mest under de senaste fyra-fem åren. Filéfredag hos pappa.

När han var liten ville han helst ha ris. Bara ris eller med lite fisk och grönsaker. När han var liten ville han bestämma allt. När Filly var liten hade han sin morfar och brydde sig inte om vänner alls. När Filly var fem år lärde han sig klockan själv. Filly älskade nycklar. Och han var söt som spunnet socker.

Han är en underbar son som vuxen. Läxar upp en när man behöver det och håller kontakten med människor som står honom nära. Han är betydelsefull och vet om det.

När Filly tar sig fram i livet har han sitt eget spår, sina egna förhoppningar och drömmar.

Jag tittar storögt på.

Det spåret kommer att ta honom till stjärnorna och han kommer inte att nöja sig med mindre.


Jag har en i hjärtat sprängande glädje för att just jag fick dig!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh Filly är min bästa!
Jag kommer ihåg att Filly älskade nycklar!
Jag kommer ihåg att Filly var söt som rosa sockervadd!
Jag kommer ihåg att Filly "låtsasläste" sagor för mig hos farmor, vi låg under Fillys gallerfilt!
Jag kommer ihåg brödernas gnagande husdjur som var uppkallade efter Klinsman och Kohman (var det så?)!

sthlmroad sa...

- Skrev du nåt dumt?
- Nej jag tror inte det.

Haha, nej, jag hittade inget dumt i alla fall. :)

Tack och puss!

Tack Johanna också.