tisdag 30 juni 2009

Seriös shopping utan koldioxidbelastning

Loppisar och traderafynd orsakar iaf ingen ny koldioxidbelastning. Eller ja, jag vet -
jag körde bil för att kunna plocka upp min fynd.

Njurvinda och Millionbells från Björnlunda handelsträdgård
Doftpelargon, lobelia och ja du vet. Kommer inte ihåg nu.

Samma fast andra lådan. Petunia heter den väl?


Istärningstermos med tysk instruktion. Från Möbelmagasinet i
Katrineholm. Den ska jag ha is i på fredag.



Söta no name-koppar. De ska jag servera i på fredag:
Noname-whiterussians.
Tallrikarna ska ut till Lagnö men först
blir det varma snacks i dem på en brygga nära mig.





En våg för bakning. Bakning är exakt kemi. 12 g hit eller dit är viktigt.
Till skillnad från matlagning som är ett enda höftande, inspiration
och man tager vad man haver. 30 kronor.
Koppar, tallrikar och våg från Loppisen nära bror min.





Mitt absoluta fynd är dessa godingar. Lilla Åland av Carl Malmsten.
Vill du veta vad de kostar nya kan du kolla!
De ska bli vita, vad annars?
Jag betalade 2075 kr för alla fyra. Inte direkt småkrafs.
Men de är brännmärkta.






Puh. Nu får jag vila en dag.







2 kommentarer:

Unknown sa...

pricksis! annat är det med oss hårdingar (läs de utan körkort) som jonnar runt stan i jakt på fynden och sedan balanserar tre fulla pappkassar, en strykbräda med oranga blommor och två rullgardiner på cykeln...

men annars, Malmstens-stolarna är fina...mycket fina...

sandybay sa...

Jaaaa!!! Nu förstår jag äntligen varför jag inte gillar att baka. Förutom att det fastnar en massa kladd under naglarna så är det en alldeles för exakt v!etenskap för mig! Tacka vet jag matlagning på en höft. Vem som nu orkar laga mat i värmeböljan... ja, jag vet att barnfamiljer har inget val.
Love all and drink a lot of cold water!