onsdag 3 januari 2007

Att kunna säga: Där är jag född.

Nu börjar kartläggningen av min familjs historia.
Likt waldorfsskolan börjar vi med det som ligger närmast i historien. Min son Terry (täcknamn) är född här. Maria Bangata 17 på Söder.
Idag ska jag, Terry och min son Filly (täcknamn) gå över nya bron från Årstaberg och sen titta på Terrys födelsehus och sedan äta lunch ute. Det är underbart med lov.
Fortsättning följer då jag ska dra iväg till Flygargatan i Skarpnäck och Bondegatan på Söder innan detta är över. En tur till Orminge i Nacka blir det också även om ingen av oss är född där.
Mina barns fäder är födda så himla utsocknes att vi nog inte åker dit. Men jag kan ju visa på en skolatlas....

2 kommentarer:

sthlmroad sa...

Det saknas inlägg min kära mor.

Bonus: Ta ned granen!

Unknown sa...

Jag håller med övriga skrivande...
när kommer det mera *babababababa det kommer mera bababababababa, babababababababa bababababababababababa*