söndag 12 juli 2009

Terry är tillbaka

Nu är min lille sjöman tillbaka. Han har lärt sig om hur man
rengör kastruller med vidbrända nudlar. En del om navigation.
En hel del om rep och att skrubba däck. Terry fick en medalj:
Kollots mastklättrare
En halvtimme innan angöring var bryggan full med väntande
föräldrar. Mutti var med och slog sig i slang med en snygg karl
som visade sig vara kusin till Per, hennes favoritsegelsnubbe från 70-talet.
Per har också ägt en gammal skuta, Sandö, tillsammans med
några andra, bl a Terrys morfar. Sandö sjönk i havet. Innan Sandö
sjönk hann de med några akvarellturer. Jag tror jag minns att jag var på en
utställning 83-84 med olika konstnärers alster från Sandö.

När vi kom hem åt vi wienerschnitzel och pratade nån timme.
Innan Terry gick och till sängs la han fram Pirates of the Caribbean:
Den ser vi till frukost!
Min lille sjöman vill ut med s/y Ellen nästa år igen.

Inga kommentarer: