måndag 21 juli 2008

Södra L, del 3


När jag lämnat över alla dokument och information till Kleber en regnig eftermiddag i Skrapan så är det bara tre dygn kvar av denna konflikt om bryggan. Men det vet vi inte då utan mailar Lantmäteriet i Gävle och är allmänt taggade.


På måndagen åker jag till Mariestad och när jag kollar min mail på kvällen så har följande mail kommit från mäklaren som säljer fastigheten som sagt att bryggan är deras egen:


Citat:

Nu har vi kommit igång med visningar och budgivning har startat på fastigheten. Vi har informerat spekulanterna om att Ni är två fastigheter som delar på bryggan och att det troligtvis är Er boj vid bryggan. Vi har också sagt att det finns en tredje person (XXX - jag vet inte om Du känner till att han är intresserad av att vara med också på bryggan) som också är intresserad av att vara med på bryggan. Det bästa är väl om Ni pratar ihop Er hur Ni vill göra i framtiden. Är det OK att jag lämnar telnr eller mailadress till Dig till eventuella spekulanter? Meddela mig gärna Ditt telefonnummer också. Framtida tvister med grannar ska vi ju i alla fall försöka undvika. Det gagnar inte någon.

Slutcitat.


Rakt på sak och utan ånger från mäklaren som varit så otrevlig och insinuerat att vi försöker sno åt oss en halv brygga och en hel boj. Hjälp har vi fått av Samfällighetens styrelse som hittat något dokument som styrkt men inte bevisat vår sak samt Samfällighetens ordförande som kontaktat rätt person. Rätt person har sedan fått mäklaren att maila detta.


Nu går vi vidare!


1 kommentar:

Unknown sa...

rätt på ba!
jag inställer mig naturlgigtvis för den fortsatta marschen mot vinst, victory, V helt enkelt!